Skyline Owners Forum banner

1 - 9 of 9 Posts

·
Registered
3 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Hello all,
I recently bought an R32 GTR from SW performance and was very happy.
Everything concerning oimporting the car went very smooth thanks to a guy I know ear me who imports US cars but also does this.
The only issue is, the belgian government asks for an attestation where the weight distribution of the car is clearly marked.
The guy doing the homologation is waiting 3months now for answer.
I contacted Nissan myself on [email protected] with the question.
Does anyone know if there is a quick way to fix this problem? or other contact adresses?
Thanks in advance
(Ive put the two files I need in attachment, they are from another skyline, the same as mine)

Attachments

·
Belgian Fries
209 Posts
Hey Arnaud,

Hier kan je Nederlands praten :D Proficiat met je aankoop! Heb je toevallig wat foto's?

Ik heb vorig jaar mijn r34 gtt door de homologatiekeuring gekregen en ze deden inderdaad ook moeilijk voor dat attest. Ik had net hetzelfde gedaan, japan gecontacteerd en hetzelfde formulier getoond in de keuring maar dat was ook niet voldoende.

Uiteindelijk via via bij CustomImportArts geraakt en daar heeft Tom mij na enkele maanden het juiste attest bezorgt. Ik weet niet of hij het nog steeds doet maar voor mij was het gelukt op die manier.

Nico Baelen is ook een welgekende JDM importeur in België en hij heeft ook de connecties om er aan te geraken. Op dit zoekertje van een r32 gtr dat hij verkoopt vind je zijn informatie. Nissan skyline r32 gtr bwj 1990 oldtimer - Te koop | 2dehands.be

Goeie is dat als de wagen zo goed als stock is dat je zonder al te veel problemen door de keuring zal gaan. Grootste zorg is dat domme attest, ik heb er een halfjaar op moeten wachten :p

Succes en veel plezier met je exclusieve import, je ziet ze niet veel rijden :)

·
Addicted to drift
235 Posts
bij nico baelen gaan, die ripped je tenminste niet kwa gekke kosten.

Yannix 6 maand wachten op je papier?
k heb 6 maand moeten wachten op heel de homologatie lol

·
Belgian Fries
209 Posts
bij nico baelen gaan, die ripped je tenminste niet kwa gekke kosten.

Yannix 6 maand wachten op je papier?
k heb 6 maand moeten wachten op heel de homologatie lol
Ja er was een typfoutje in het attest dus moest opnieuw wachten op het nieuwe :p Zodra dat in orde was wel meteen groen licht gekregen en twee weken later had ik al m'n gelijkvormigheidsattest :D

·
Registered
3 Posts
Discussion Starter #5
Hallo,
Is ondertussen in orde gekomen.
Na men mailtje naar Japan as het toevallig in orde :)
Ondertussen vandaag mijn plaat ontvangen en is verzekerd en wel.
Toch bedankt voor de hulp!
Ik had de skyline al te koop zien staan :)

·
Registered
4 Posts
Hey man, (allemaal) ik heb zonet even een profiel aangemaakt en zal me zo even verder voorstellen.
Ik heb 3 weken geleden een R34 GTR in Schotland gekocht en ik heb het zelfde probleem bij de RDW. In mijn papieren staat een leeg gewicht van 1540 kg en max gewicht van 1760 kg. er staan een voor gewicht van 870 kg en achter gewicht van 670 kg. dit is dus bij elkaar opgeteld 1540 kg. Voor het RDW moet ik de maximale belasting op de vooras en achteras aanleveren. Dit zou dan opgeteld gelijk moeten zijn aan het max gewicht van 1760 kg.
Ik ben sinds vorige week vrijdag al aan het zoeken naar deze gegevens maar ik kan het niet vinden. Veel vrienden en bekenden zijn ook al aan het zoeken voor me, maar het schijnt nog niet zo makkelijk te vinden te zijn.
Ik heb nu dus goede hoop dat het emailadres welke je poste voor mij ook gaat werken!

Als het lukt laat ik het ook nog even weten ;)

·
Registered
1 Posts
Hallo,

Ik ben zelf bezig met het informeren enzo om een r34 gtt in te voeren, maar ik heb de naam rene verbiest gehoord.
Heeft er al iemand via hem iets gedaan?

Mvg shawn

1 - 9 of 9 Posts